Skandynawska dominacja (Świat Alkoholi nr 3-4/2008)


Ranking najpopularniejszych wódek czystych importowanych, przeprowadzony na podstawie głosów zebranych w 40 sklepach specjalistycznych z całej Polski, potwierdził obserwowaną nie od dziś dominację na naszym rynku i w świadomości polskiego konsumenta dwóch wielkich marek – Absoluta i Finlandii. Pokazał także stale rosnące zainteresowanie ukraińskimi trun-kami, których reprezentantem w rankingu jest marka Nemiroff.

Rynek wódek importowanych w Polsce stale rośnie, co jest spowodowane zarówno wysoką konsumpcją alkoholi mocnych, a wódki w szczególności, jak i niezmiennie dobrą opinią, jaką – zdaniem Polaków – cieszą się wódki spoza naszego kraju. Nie bez powodu pierwsze miejsce ex aequo zajęły dwie największe marki zagraniczne na naszym rynku. Oba produkty o skandynawskim rodowodzie, zarówno Absolut, jak i Finlandia w oczach wielu Polaków stanowią gwarancję jakości, dobrego smaku i wysokich standardów. Nadal utożsamiane są z alkoholem z górnej półki, a jednocześnie uważane są za bardziej dostępne od innych marek.

Polski konsument staje się coraz bardziej świadomy swoich wyborów i coraz częściej dokonuje też zakupów, nie kierując się wyłącznie ceną. Złożony i staranny proces destylacji, przestrzeganie zaostrzonych norm i dobór odpowiednich składników zadowalają bardziej wymagających konsumentów, tym mniej wybrednym wystarczy świadomość, że kupują produkt modny, nie należący do najtańszych, a jednocześnie będący w ich zasięgu. Zarówno oczekiwania jednych, jak i drugich doskonale spełniają produkty, które znalazły się w pierwszej trójce naszego rankingu.

Wyniki przeprowadzonego przez nas rankingu pokazują też niezbicie, że stale zyskują na popularności trunki z Ukrainy. Poznane przez Polaków w ciągu ostatnich kilku lat, już dziś śmiało mogą być traktowane jako równorzędny konkurent bardziej „zasiedziałych” marek, tym bardziej, że Nemiroff rozwija się bardzo dynamicznie i z miesiąca na miesiąc zwiększa sprzedaż, czego dowodem jest chociażby powstanie w październiku 2007 roku spółki Nemiroff Polska i premiera nowych butelek wódek Nemiroff. Wysoko w czołówce najpopularniejszych wódek znalazły się też takie marki, jak Smirnoff, Ruskij Standard czy Danzka. JUSTYNA ŁOTOWSKA
FOT. SHUTTERSTOCK

1 miejsce
Absolut/V&S Luksusowa
Historia marki sięga 1879 roku. Dziś Absolut obecny jest na 126 rynkach, do dziś też każda jego butelka rozlewana jest w Āhus. Cena: 46 zł/0,7 l (według – Grand Prix Alkohole Świata). Liczba oddanych głosów: 31.


Agnieszka Szabelska, marketing manager:
Absolut ma bogaty, dojrzały smak z wyczuwalną nutą chleba i suszonych owoców. Pszenica ozima, z której powstaje, nadaje mu charakterystyczny ziarnisty smak. Ogromny wpływ na jakość tej wódki ma również proces produkcji i najlepszej jakości surowce. Kolejnym, niezwykle ważnym składnikiem jest krystalicznie czysta woda pochodząca z naszej własnej studni głębinowej. Wódka Absolut swój wyjątkowy smak zawdzięcza również metodzie produkcji, zwanej ciągłą destylacją.

1 miejsce
Finlandia Vodka/Brown-Forman Polska
Wódka bazująca na źródlanej wodzie oraz specjalnie selekcjonowanym jęczmieniu. Finlandię można pić bez dodatków, schłodzoną lub mocno zmrożoną, a także w drinkach. Cena: ok. 41,00 zł/0,7 l. Liczba oddanych głosów: 31.


Katarzyna Obuchowicz, brand manager:
Podstawą Finlandia Vodka jest krystalicznie czysta woda z naturalnych źródeł. Drugim podstawowym składnikiem jest jęczmień sześciorzędowy. Jęczmień powoli dojrzewa w łagodnych promieniach niezachodzącego przez ponad 70 dni letniego słońca północy, dzięki czemu jest bardzo delikatny. Oczywiście, na smak i jakość Finlandia Vodka wpływa również proces produkcyjny, który odbywa się przy wykorzystaniu technologii destylacji ciągłej, złożonej z ponad 200 etapów destylacyjnych.

3 miejsce
Nemiroff Original/Nemiroff Polska
Ostra, a przez to uważana za „męską” kompozycja z dodatkiem kminku i miodu, które nadają wódce wyrazisty i intensywny smak. Cena: 26 zł/0,5 l (według – Alkohole i Wina Świata M&P). Liczba oddanych głosów: 10.

Grzegorz Chojnacki, prezes zarządu:
Wszystkie wódki Nemiroff wytwarzane są na podstawie starych i unikalnych receptur. Dodatki są naturalne, a przy produkcji nie stosuje się aromatów i polepszaczy. Zaawansowane technologie rektyfikacyjne i specjalne systemy filtrujące gwarantują jakość produktu finalnego. Na Ukrainie wódkę wytwarza się tradycyjnie tylko i wyłącznie z pszenicy. Delikatny w smaku spirytus powstaje tylko z najlepszej ukraińskiej pszenicy oraz czystej wody artezyjskiej z własnych źródeł.


Za udział w rankingu dziękujemy następującym sklepom:
Grand Prix Alkohole Świata (Warszawa), Top Wina Świata (Kołobrzeg), Aga II Salon Win i Alkoholi (Warszawa), Alkohole i Wina Świata M&P (Warszawa), Entoria Euronet Poland (Legionowo), Galeria Win (Białystok), Galerie Alkoholi (Łódź), Świat Alkoholi (Puławy), Wina Świata (Katowice), Wine Direct (Łódź), Dekanter.pl (Warszawa), Świat Alkoholi (Lublin), Alkohole Świata (Zamość), Alkohole Świata (Białystok), Bianco&Rosso (Białystok), Reddry (Warszawa, 2 sklepy), Ballantines (Warszawa), W&SAlkohole (Konin), Alkohole Świata (Olsztyn), Alkohole Świata (Ostróda), Alkohole Świata (Gdynia), Winoteka&Alkohole Świata (Warszawa), Winoteka&Alkohole Świata (Poznań), Alkohole Świata (Białystok), Alkohole Świata (Bartoszyce), Świat Alkoholi (Warszawa), Alkohole Świata (Ustka), Long Drink (Warszawa), Alkohole Świata (Ciechocinek), W&S Alkohole (Bydgoszcz), Redy Świat Alkoholi (Poznań), Alkohole Świata (Augustów), Mafro (Kraków), Batory (Wejherowo), Gaja (Kraków), Kolwin (Zduńska Wola), Zagłoba (Szczecin), Polonaise (Bydgoszcz), Baryłeczka (Kraków)




Tajemnice bourbona (Świat Alkoholi nr 9-10/2008)

Kruk z Jalisco - tequila Jose Cuervo (Świat Alkoholi nr 9-10/2008)

Chluba Gaskonczyków - Armagnac Castarede (Świat Alkoholi nr 9-10/2008)

Kolacja z arystokratą (Świat Alkoholi nr 9-10/2008)

Niepowtarzalny styl - wywiad z Hektorem Castiello (Świat Alkoholi nr 9-10/2008)

Zapomniany smak tradycji (Świat Alkoholi nr 9-10/2008)

Woda życia z czterech stron świata (Świat Alkoholi nr 5-6/2008)

Ballantine's - Szkocka arystokratka na angielskim dworze

Magia charcoal mellowing (Świat Alkoholi nr 5-6/2008)

Marzenia Williama Granta (Świat Alkoholi nr 5-6/2008)

Whisky - Dobrze podana smakuje lepiej (Świat Alkoholi nr 5-6/2008)

Wódka łączy narody (Świat Alkoholi nr 5-6/2008)

Nieklasyczna klasyka (Świat Alkoholi nr 5-6/2008)

Bowmore - trunek znad torfowej zatoki (Świat Alkoholi nr 3-4/2008)

Eksplozja smaków - - wywiad z Michaelem Headsem, menadżerem destylarni Ardbeg (Świat Alkoholi nr 3-4/2008)

Odwieczna siła spokoju - Glenmorangie (Świat Alkoholi nr 3-4/2008)

Krótki przewodnik po wódce (Świat Alkoholi nr 3-4/2008)

Skandynawska dominacja (Świat Alkoholi nr 3-4/2008)

Mocna strona Kalifornii (Świat Alkoholi nr 3-4/2008)

Napój adwokatów (Świat Alkoholi nr 3-4/2008)

Koniak od kuchni (Świat Alkoholi nr 1/2008)

Z alzackich sadów (Świat Alkoholi nr 1/2008)

The Balvenie - pod znakiem czerwonej róży

Ardbeg - destylarnia po przejściach (Świat Alkoholi nr 1/2008)

The Glenlivet - z górskich pustkowi na królewskie stoły (Świat Alkoholi nr 1/2008)

Walijskie złoto (Świat Alkoholi nr 1/2008)

Egzotyka ukryta w kieliszku (Świat Alkoholi nr 1/2008)

Mętny urok anyżówek - pastis (Świat Alkoholi nr 12/2007)

Świat kolorowych likierów - historia firmy Bols (Świat Alkoholi nr 12/2007)

Ekskluzywna "mieszanka" (Świat Alkoholi nr 12/2007)

W stronę luksusu - wódki super premium (Świat Alkoholi nr 12/2007)

Dla osłody (Świat Alkoholi nr 12/2007)

W poszukiwaniu straconego czasu (Świat Alkoholi nr 11/2007)

Kod genetyczny whisky (Świat Alkoholi nr 11/2007)

Braterstwo smaku (Świat Alkoholi nr 11/2007)

Szkocka na hiszpańską nutę (Świat Alkoholi nr 11/2007)

Klonowy liść i blendy (Świat Alkoholi nr 11/2007)

Koniak to nie wszystko (Świat Alkoholi nr 11/2007)

Z pasji mieszania ziół (Świat Alkoholi nr 11/2007)

Przysmak Pana Zagłoby (Świat Alkoholi nr 11/2007)

100 pomysłów na czystą (Świat Alkoholi nr 11/2007)

Kraina sherry i brandy (Świat Alkoholi nr 10/2007)

Nowe szaty koniaku (Świat Alkoholi nr 10/2007)

Egoistyczne Cognac (Świat Alkoholi nr 10/2007)

Pod słońcem Attyki (Świat Alkoholi nr 10/2007)

Marc - francuski oryginał (Świat Alkoholi nr 10/2007)

Nalewki - bogactwo staropolskich stołów (Świat Alkoholi nr 10/2007)

Litwo, ojczyzno miodu... (Świat Alkoholi nr 10/2007)

Tradycyjne polskie specjały (Świat Alkoholi nr 10/2007)

Tajemnice wschodniej duszy (Świat Alkoholi nr 9/2007)

Szkockie inspiracje (Świat Alkoholi nr 9/2007)

Czysta emigracja (Świat Alkoholi nr 9/2007)

Legenda z Kentucky (Świat Alkoholi nr 9/2007)

Smak dawnych lat (Świat Alkoholi nr 9/2007)

Prawdziwa alchemia (Świat Alkoholi nr 9/2007)

Skarby mroźnej Północy - skandynawska tradycja produkcji wódek (Świat Alkoholi nr 7-8/2007)

Tajemnice wódczanego smaku - jak powstają wódki gatunkowe i smakowe? (Świat Alkoholi nr 7-8/2007)

Na Zachodzie bez zmian - wódczana tradycja Europy (Świat Alkoholi nr 7-8/2007)

Wierzę w jakość (Świat Alkoholi nr 7-8/2007)

Whisky z Highlands - noty degustacyjne (Świat Alkoholi nr 7-8/2007)

Trudny orzech do zgryzienia - likiery orzechowe (Świat Alkoholi nr 7-8/2007

Wspomnienie dawnej świetności - historia Fabryki Wódek Gdańskich

Krupnik korzenny mocno i pomarańczowa gorzka - domowe nalewki

Sekret alchemików - historia gorzelnictwa

Dawnych wódek smakowity czar - wódki gatunkowe

Pijaństwo w muzealnym zaciszu - Muzeum Wódki Rosyjskiej w Petersburgu

   


ReklamaKontaktO nasRegulaminZapowiedziRedakcja

Copyright © 2003 - 2014 Publikator Sp. z o.o.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego portalu. Więcej o plikach cookies w regulaminie.

Publikator Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, 15-425 przy ul. Cieszyńska 3a, wpisaną do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
nr KRS 0000084741, kapitał zakładowy 220.000 zł, NIP: 542-021-03-91